Nieuws update 23-11-2020

Nieuwsbrief 11-11-2020.

Beste Tuinvrienden,

het is en blijft een rare tijd met al die corona regels.

Ondanks al die omstandigheden hebben wij toch nog een leuk bericht.

Dankzij de stemmen van de RABO CLUB SUPPORT hebben we toch nog een leuk bedrag mogen ontvangen.

Maakt u gebruik van de groenafvalhoop en de kar van Klomps aan de Achterweg? Zorg dan svp dat er geen aarde bij komt. Schud de kluiten goed uit. Als u nog geen gebruik heeft gemaakt van deze mogelijkheid, en u wilt dit alsnog, dan kunt u €7,00 betalen aan dhr. Olbach.

Denkt u erover om te stoppen met uw tuin? Meld dit dan bij dhr. Olbach of dhr. Wolberink, VOOR 1 december 2020

Wilt u een stuk tuin erbij voor volgend jaar? Ook die mogelijkheid is er.

Indien u kennissen hebt die uw stuk willen overnemen kunt u dit ook bij hen melden.

Onze oud voorzitter Piet Stassen is op de achtergrond al weer druk met het regelen van de catalogussen van Garant zaden. Deze krijgt u rond 5 december weer in de brievenbus bezorgd.

U wordt gebeld wanneer de zadenlijsten worden opgehaald, en wanneer de zaden en/of de aardappels bezorgd worden.

De jaarlijkse rekeningen worden allemaal via de email verzonden, in de maanden februari/maart. Enkele leden zonder email krijgen deze in de brievenbus.

En dan nog een herhaalde oproep om vrijwilliger te worden,

is een bestuursfunctie wat voor u? Of wilt u een andere taak buiten het bestuur om? Neem contact op met de voorzitter, er zijn veel mogelijkheden om uw steentje bij te dragen. Technische mensen zijn bijzonder welkom i.v.m. de aanpassingen van de daken aan beide schuilhutten.

Blijf gezond en let een beetje op elkaar.

Met vriendelijke groet,

Wilma te hennepe-Nijenhuis, secretaris.

https://www.rabo-clubsupport.nl/noord-en-oost-achterhoek/deelnemers

HELAAS IS DE ALGEMENE LEDENVERGADERING I.V.M. DE NIEUWE CORONAMAATREGELEN GEANNULEERD VOOR 30 SEPTEMBER

BESTE LEDEN,

HELAAS MOETEN WIJ DE ALGEMENE LEDENVERGADERING ANNULEREN, VANWEGE DE NIEUWE MAATREGELEN VAN HET RIVM. OMDAT DE VERGADERING IN HET VOORJAAR OOK AL GEANNULEERD IS, WILLEN WIJ U IN DEZE BIJZONDERE SITUATIE DE GELEGENHEID GEVEN OM PER EMAIL TE STEMMEN, VOOR OF TEGEN DE VOORGESTELDE PENNINGMEESTER ELS TE SLIPPE-WAMELINK. U KUNT UW STEM UITBRENGEN EN INZENDEN NAAR SECRETARIS@DEN-GOARDEN.NL WIJ HOPEN OP UW BEGRIP EN DEZE BIJZONDERE MANIER VAN STEMMEN. ER KAN GESTEMD WORDEN TOT WOENSDAG 30 OKTOBER 20.00 UUR. m.vr.gr. B.J. Jansen, voorzitter. W. te Hennepe-Nijenhuis, secretaris.

-Komend weekend word de nieuwsbrief verstuurd, houd uw mailbox in de gaten. De nieuwsbrief komt nog 1 maal via het outlook adres.

-Er zijn nog enkele plekken vrij voor de ALV van 30 september. Geef u op o.v.v. uw naam, perceelnummer en locatie. (Achterweg of Beusinkweg)

-Onze vereniging doet mee met de rabobank club support! Uitleg hierover in de nieuwsbrief en via de website van de RABOBANK.

https://www.rabo-clubsupport.nl/deelnemers?code=3002&categorie%5BNATUUR-MILIEU%5D=1&actiefin%5BWINTERSWIJK%5D=1

14 september 2020.

Vanaf heden zijn er nieuwe email adressen,

voorzitter: voorzitter@den-goarden.nl

secretaris: secretaris@den-goarden.nl

penningmeester: penningmeester@den-goarden.nl

Deze email adressen kunt u vanaf nu gebruiken. Alle mailingen worden vanaf nu via deze adressen gedaan. Om te voorkomen dat de mailtjes in de spam box terecht komen, kunt u deze adressen toevoegen als contactpersoon.

Winterswijk, 23 augustus 2020.

Beste tuinleden,

de uitgestelde algemene jaarvergadering van maart 2020 zal alsnog plaats vinden op woensdag 30 september 2020.

Uiteraard blijven wij de ontwikkelingen van het RIVM volgen, en word de datum en het aantal personen wat aanwezig mag zijn gewijzigd indien dit van toepassing is.

Deze vind plaats bij Hotel restaurant Mondriaan, parallelweg 72, 7102 DH Winterswijk.

Aanvang 19.30 uur, zaal open vanaf 19.15 uur.

Vanwege de coronamaatregelen door het RIVM kunnen wij maximaal 25 personen ontvangen.

Opgave voor deze vergadering is dan ook een noodzaak.

Om zoveel mogelijk leden de kans te geven aanwezig te zijn, graag 1 volwassen lid per gezin opgeven.

Kunt u niet aanwezig zijn, maar wilt u wel meestemmen voor de nieuwe penningmeester,

dan stellen wij u in deze uitzonderlijke situatie in de gelegenheid dit te doen via de mail. 

U kunt in de mail aangeven dat u voor Els te Slippe-Wamelink stemt.

Wilt u dit niet per mail doen dan kan dit uiteraard ook per telefoon bij de secretaris. 

VOL=VOL

Het bestuur is tevens nog dringend op zoek naar bestuursleden. Draag uw steentje bij en meld u aan als bestuurslid.

Opgave voor de vergadering VOOR 1 september bij de secretaris.

Stemmen bij de secretaris via den-goarden@outlook.com of per telefoon 0543-514825  (’s avonds tussen 18.00 -19.00 uur)

Namens het bestuur,

B.J. Jansen, voorzitter.

W. te Hennepe-Nijenhuis, secretaris.

Vanaf 18 juli worden de corvee diensten weer ingepland. U word via de mail uitgenodigd om deel te nemen.

Houd voor deze en meer informatie uw mailbox in de gaten. Ook word relevante informatie opgehangen in/bij de schuilhuten/informatieborden.

Het volgende bericht van de voedselbank;

Dit is een foto van de mededeling die in het informatiebord hangt.

Namens het bestuur een fijne hemelvaartsdag.

Beste tuinleden,

Nog steeds blijven onderstaande coronaregels van kracht. Indien wijzigingen van kracht zijn maken we dit kenbaar.

Het bestuur wil u nogmaals vragen om uw mailadres aan te leveren indien dit nog niet bij ons bekend is.

Nu er nog steeds geen corvee is, help de tuinvereniging zelf een handje. Houd de paden onkruid vrij, en ook de strook van 25 cm vrij van onkruid langs uw tuinafscheiding. Zo kunnen onze vrijwilligers de paden beter maaien. Ook de hoofdpaden dienen 25 cm onkruid vrij te blijven vanaf de afscheiding. Deze worden met de grote maaimachine gemaaid van de Rova. Men is dan erg blij dat er geen obstakels aan de zijkanten van het pad liggen.

Tuinnummer 8 heeft een goede handgrasmaaier in de aanbieding. Voor een reep chocolade kunt de handgrasmaaier overnemen.

Op te halen bij tuinnummer 8, in ruil voor een reep chocolade.

23 april

Deze week was er weer een toespraak van minister Rutte. Wat betreft de maatregelen op de tuin, tot nader order blijven onze tijdelijke regels gelden. Helaas is het niet anders, maar we doen dit allemaal met elkaar en voor elkaar. Ook het tuinieren valt daaronder. Ken u iemand die tijdelijk even niet op de tuin kan komen? Door werk in de zorg, of tijdelijke quarantaine? Bied een helpende hand, zo houden we alle percelen netjes op orde.

Een aantal mensen van de tuincommissie aan de Achterweg zijn druk bezig om de onverhuurde percelen op orde te brengen, een aantal percelen worden dit jaar ook weer ingezaaid met zomergerst, en diverse bloemen voor de bijen en andere insecten en vlinders.

Hebt u nu in deze coronatijd wat vrije tijd meer, en wilt u ons een helpende hand bieden? Aanmelden bij de tuincommisie kan het hele jaar door, en dan bekijken we wat u kunt en wilt doen bij het onderhoud van de percelen.

Volgens onderstaande weersverwachting voor de komende 14 dagen komt er regen. Zou het echt zo zijn? Laten we het hopen.

18 april

Ondanks de Corona crisis is het nog steeds mogelijk om percelen te huren. De Beusinkweg heeft op dit moment alle percelen in gebruik, aan de Achterweg zijn nog steeds percelen te huur van 100m2.

Veel mensen zijn al enthousiast aan de gang, en de eerste groenten zijn al weer gezaaid/ gepoot.

Foto’s van uw groenten en uw tuin zijn een leuke aanvulling hier op de website in de fotogalerij. Als u uw foto’s met ons wilt delen, dat kan uiteraard. Via de mail is de makkelijkste weg. den-goarden@outlook.com

CORONA MAATREGELEN VANAF 23-03.

WINTERSWIJK, 23-03-2020

BESTE TUINLEDEN,

N.A.V DE PERSCONFERENTIE MET MINISTER RUTTE DE VOLGENDE REGELS:

-TOT NADER ORDER GEEN CORVEE.

-TOT NADER ORDER GEEN ACTIVITEITEN.

-TOT NADER ORDER GEEN JAAR-, EN BESTUURSVERGADERING.

-SPREEK ELKAAR ALLEEN OP AFSTAND AAN, MET MINIMAAL 1,5 METER AFSTAND.

-TIJDENS TUINIEREN OOK AFSTAND HOUDEN MET DE TUINBUREN.

-WIJ WENSEN IEDEREEN VEEL STERKTE IN DEZE MOEILIJKE TIJDEN.

-BIED INDIEN NODIG UW HULP AAN, EN BLIJF OMZIEN NAAR ELKAAR.

-WEL OF NIET TUINIEREN, HET IS UW EIGEN VERANTWOORDELIJKHEID.

NAMENS HET BESTUUR,

VOORZITTER, SECRETARIS,

B.J. JANSEN. W. TE HENNEPE-NIJENHUIS,

ANNULERING -CORONAVIRUS- ANNULERING JAARVERGADERING WOENSDAG 18 MAART.

Beste tuinier, beste tuinierster

Het kabinet heeft op 12 maart j.l. stevige maatregelen afgekondigd ten behoeve van de volksgezondheid als gevolg van het Coronavirus.

Naar aanleiding daarvan heeft het bestuur moeten besluiten de jaarvergadering op 18 maart a.s. niet door te laten gaan.

Het effect is het grootst als iedereen zich aan de maatregelen houdt. Onder het motto beter ten halve gekeerd etc. hopen wij er zo aan bij te dragen, dat de besmetting niet verder om zich heen grijpt en weer neerwaarts gaat over een aantal weken.

Wij hopen dat deze crisis zo snel mogelijk wordt bezworen en dat wij u , op een nog nader te bepalen datum, alsnog mogen begroeten op de te houden jaarvergadering.

Wij houden u op de hoogte

Bestuur Tuinvereniging D’N GOARDEN.

Winterswijk, 13 februari 2020

Aan de leden van de volkstuinvereniging “d’n Goarden” te Winterswijk. U wordt uitgenodigd tot het bijwonen van de algemene ledenvergadering. Deze wordt gehouden op woensdag 18 maart 2020. Locatie: Hotel Restaurant Mondriaan aan de Parallelweg 72, Winterswijk. Aanvang: 19.30 uur, zaal open 19.15 uur.

(Dit jaar is er geen aanvullend programma na de vergadering.)

AGENDA

  1. Opening.
  2. Mededelingen en ingekomen stukken.
  3. Notulen van de jaarvergadering van 28 februari 2019.
  4. Jaarverslag 2019.
  5. Financieel jaarverslag 2019.
  6. Begroting 2020.
  7. Verslag kascommissie, benoeming nieuwe kascommissie.
  8. Verenigingszaken (o.a.)
    • Plantjesmarkt.
    • Commissie lief en leed.
    • Uitleg en toelichting regels corveediensten.
    • Voorstel oprichten commissie en zoeken kandidaten voor de zadenlijsten/bezorgdienst.
    • Oproep nieuwe leden tuincommissie Achterweg en Beusinkweg.
    • Asbest.
    • Verslag kascontrole commissie

9. Tuincommissie

10. Bestuursverkiezing.

Helaas hebben we wegens gezondheidsredenen tussentijds afscheid moeten nemen van penningmeester Manuela Betting. Inmiddels heeft het bestuur tijdelijke vervanging kunnen regelen. Onze oud penningmeester dhr. Sonderen heeft de zaken waargenomen.

Tijdens deze vergadering zal het bestuur Mevr. E. te Slippe-Wamelink voordragen als 1e penningmeester. Mevr. A.J. Stemerdink-Pit wordt voorgedragen als 2e penningmeester.

Eventuele tegenkandidaten dienen minimaal 3 dagen voor de ledenvergadering schriftelijk te worden ingediend bij de secretaris of de voorzitter van het bestuur (zie artikel 15 van het Huishoudelijk Reglement).

11. Rondvraag.

12. Sluiting.

Namens het bestuur,

B.J. Jansen, voorzitter

W. te Hennepe-Nijenhuis, secretaris.

2 februari

De winter zet nog niet door, de natuur die al doet alsof het lente is, regen en wind, dus tijd voor wat leuke ideetjes voor in de tuin. De ideetjes kunt u vinden in de rubriek “handige tips, ideeën en informatie van en door leden.” Natuurlijk kunt u zelf ook uw eigen ideeën insturen.

28 januari

De eerste aanmeldingen zijn al weer verwerkt. We hebben nu weer een jong lid erbij, van 19 jaar!

Inmiddels zijn de facturen via de mail verstuurd, hebt u geen mail ontvangen? Kijk dan in de ongewenste mailbox of neem contact op met de penningmeester.

2 januari

Beste tuinleden,

een nieuw jaar staat weer voor de deur. Dat betekent ook dat de kriebels weer komen voor het voorjaar. Zoals gewoonlijk worden de uitgedeelde zadenlijsten en aardappel lijsten opgehaald bij u door de vrijwilligers. In de week van 6 t/m 11 januari is het weer zover. Zorgt u er dan ook voor dat u het ingevuld hebt en alles klaar ligt.

Dit jaar worden de uitnodiging voor de algemene jaarvergadering en de factuur voor het nieuwe jaar digitaal aangeleverd. Bij de adressen zonder email opgave word het aan huis bezorgd. Maak het ons nog makkelijker door uw email adres aan te leveren, dan ontvangt u het ook digitaal. Nog geen digitale brieven van ons ontvangen, maar wel een email adres? Kijk dan in uw ongewenste mailbox. Voeg ons adres toe aan contact personen en voortaan komt het in uw inbox.

Namens het bestuur een goed tuinjaar gewenst!

9 december

Jaarvergadering 2020.

De jaarvergadering staat gepland voor 18-03-2020. Locatie:

Hotel Restaurant Mondriaan, Parallelweg 72, 7102 DH Winterswijk

3 december

Plantjesmarkt 2020.

Beste leden,
In de jaarvergadering van 2019, is even aan de orde geweest of het een leuk idee zou zijn om de jaarlijkse plantjesmarkt een keer op het complex Beusinkweg te organiseren.
Is er vanuit de leden van de Beusinkweg , belangstelling en bereidheid de markt te organiseren?
Uiteraard zijn de organisatoren van de Achterweg bereid om te helpen.
Graag willen we in de jaarvergadering van 2020 hierop terugkomen. Namens de organisatie, Trees Mulder.

Sluiting hoofdpoort Achterweg.

Vanaf maandag 9 december wordt de hoofdpoort aan de achterweg weer afgesloten tijdens het winterseizoen. Voor de nieuwe leden, uiteraard kunt u gewoon gebruik blijven maken van de kleine poort, hier kunt u met de fiets en te voet wel doorheen. Deze maatregel wordt al jaren genomen i.v.m. het kapot rijden van de hoofdpaden tijdens de winterdagen.

18 november

Binnenkort vergaderd het bestuur weer voor de laatste keer dit jaar. Zijn er nog zaken die in het bestuur besproken dienen te worden die u belangrijk vindt? Geef dit dan door voor 1 december via de mail. Wij maken er een agenda punt van.

Suggesties voor een leuke lezing op de jaarvergadering in maart? Of wilt u zelf uw tuinhobby met ons delen? Alle ideeën zijn welkom, en die worden uiteraard ook besproken op de bestuursvergadering in december.

16 oktober

Wilt u voortaan de nieuwsbrieven ook ontvangen? Geef dan uw email adres aan ons door. Onderstaande nieuwsbrief is afgelopen weekend verzonden naar alle tuinleden waarvan het email adres bekend is.

Beste tuinleden,

In deze brief weer een aantal punten uit het bestuur en andere zaken.

– denkt u aan het afvoeren van aardappel-, asperge- en tomatenloof? Dit mag niet op de percelen blijven.

– het opzeggen van de huur dient vóór 1 december plaats te vinden. De tuin moet dan vrij van planten, struiken en ander materiaal worden opgeleverd. Een en ander kan in overleg met de voorzitter van de tuincommissie worden geregeld. Bij het in gebreke blijven hiervan zullen de kosten voor het opruimen in rekening worden gebracht.

– de percelen die zijn aangeschreven i.v.m. de slechte staat dienen voor 1 november opgeruimd en schoon te zijn. Gebeurd dit niet, dan neemt het bestuur maatregelen.

– het bestuur is nog steeds druk bezig met het uitbreiden van het bestuur.

Een paar mensen hebben zich al aangemeld. Wilt u zich ook aansluiten?

Wij houden ons zeer aanbevolen. Een gesprekje aangaan met de bestuursleden is altijd mogelijk. Wilt u op de achtergrond meedoen? Ook dat kan.

Bent u bijvoorbeeld handig met websites/ facebook? Of typt u graag nieuwsbrieven? Wilt u helpen met bezorgen van diverse lijsten? Of bent u van de praktische kant, en wilt u een helpende hand bieden in de tuincommissie? Meld u dan, vele handen maken licht werk.

– de zadencatalogus en bestellijsten worden na de sinterklaastijd bezorgd.

U hebt dan ruim de tijd om te bedenken wat u wilt bestellen. Voor de nieuwe leden, u kunt zaden bestellen met korting.

– honden op onze complexen zijn toegestaan, MITS aangelijnd.

– mevrouw Stemerdink-Pit leverde een recept aan voor de tomaten.

Wellicht eens leuk om te maken tijdens deze regenachtige dagen.

Tomaten chutney;

2,5 kg groene tomaten

500 gr. uien

25 gr. zout

1 tl kruiden azijn

500 gr. suiker

250 gr. rozijnen

250 gr. sultana rozijnen

500 gr. moesappel in stukjes

Snij de tomaten in stukjes en hak de uien fijn en doe dit met 25 gr. zout in een schaal.

Goed mengen en een nacht laten staan.

De andere dag de overige ingrediënten aan de kook brengen en ± 10 min laten sudderen.

Tomaten en uien in een vergiet uit laten lekken en toevoegen aan het mengsel.

Alles ongeveer 1 uur laten koken tot het dik is. Af en toe roeren.

Heet in schone potten stoppen.

– u kunt ook uw recepten insturen, die plaatsen we op onze website.

– hebt u nog suggesties, opmerkingen of andere nieuwtjes voor het bestuur? Dit kunt u mailen naar: den-goarden@outlook.com

– Blijf vooral onze website bezoeken voor de laatste nieuwtjes.

Met vriendelijke groet, namens het bestuur, Wilma te Hennepe-Nijenhuis, secretaris.

3 oktober

Wilt u de huur van uw perceel opzeggen? Meld dit dan per email of telefonisch. OPZEGGEN KAN TOT 1 DECEMBER 2019.

Nog geen rekening ontvangen van ons? De tijdelijke penningmeester werkt er hard aan om alles te verwerken. Weet u welk bedrag er nog open staat? U kunt dit zelf ook overmaken naar bank rekening : NL80 RABO 03712.19.264  t.n.v. Volkstuinvereniging D’n Goarden.

Het bestuur is druk bezig met het zoeken naar nieuwe bestuursleden. Bent u nog niet benaderd? En zou u toch wat kunnen betekenen voor het bestuur, in welke vorm dan ook, contact opnemen met ons mag altijd! Ieder heeft z’n eigen kwaliteiten, met elkaar kunnen we taken verdelen.

Is een bestuursfunctie niks voor u? Maar het praktisch ondersteunen van de tuincommissie wel? Ook dan komen we graag met u in contact.

Indien u wel een email adres heeft, en dit nog niet bij ons bekend is, kunt u dit dan aan ons doorgeven? Wij gebruiken uw email adres alleen voor de corvee diensten, eventuele nieuwsbrieven en andere belangrijke zaken m.b.t. de vereniging. Wij geven uw gegevens NIET DOOR aan anderen.

21 september

Hoe ziet uw tuin er vandaag uit?

Beste tuinleden, namens het bestuur de volgende oproep. Zoals in de tuinregels vermeld, dient uw perceel in goede staat te zijn, het hele jaar door. Helaas zijn er diverse tuinleden die de percelen (zwaar) verwaarlozen. De voorzitters van de tuincommissie doen regelmatig hun ronde en schrijven de tuinleden aan die dit laten gebeuren. In die brief word verzocht uw tuin op orde te maken, met eventuele gevolgen.

Onlangs zijn er ook weer tuinleden aangeschreven, helaas blijkt dit in de praktijk toch weer nodig. Breng allemaal uw perceel op korte termijn op orde, de uiterste datum is 1-11-2019.

Kunt u door omstandigheden uw perceel niet meer onderhouden? Neem dan contact op met het bestuur zodat er een eventuele regeling getroffen kan worden.

Heeft u onze 1e nieuwsbrief al ontvangen in uw mailbox?

Zo nee, kijkt u dan in uw mailbox met ongewenste berichten. Voeg ons e-mailadres (den-goarden@outlook.com) toe aan de contactpersonen en u ontvangt het voortaan in uw postvak in. Wilt u de nieuwsbrief nogmaals ontvangen stuur ons dan een mail.

Honden toegestaan, mits aangelijnd.

Beste tuinleden, namens het bestuur willen wij u erop wijzen dat honden op ons complex toegestaan zijn, MITS AANGELIJND! Er komen te veel klachten over loslopende (enthousiaste) honden. Niet iedereen ervaart dit als prettig of men is bang voor honden.

13 september

Helaas is er een foute vermelding geplaatst.
Punt 3 moet zijn: indien men de frees wil huren kost het €25,00 per 100m2.

Gezocht, nieuwe penningmeester per direct!

Helaas zijn wij door omstandigheden op zoek naar een nieuwe penningmeester. Bent u bekend met het penningmeesterschap en hebt u kennis van boekhouden? Dan komen wij graag in contact met u. Ook een 2e penningmeester is wenselijk in het huidige bestuur. Stuur uw motivatie naar den-goarden@outlook.com, en wij nemen contact met u op. M.vr.gr. het bestuur.

12 september

Vanavond is er een bestuursvergadering, wilt u nog wat inbrengen? Stuur dan een mail naar den-goarden@outlook.com

Verwacht u een mail van ons en krijgt u geen antwoord? Kijk dan eens in de map van ongewenste berichten. Voeg ons als contactpersoon toe en het bericht komt voortaan in uw “postvak in”.

30 augustus

Het bestuur van de tuinvereniging wenst u allen een fijn volksfeest toe!

19 augustus

Donderdag 12 september is er weer een bestuuursvergadering. Heeft u nog vragen? Wilt u iets inbrengen wat het bestuur moet behandelen? U kunt uw reactie sturen naar den-goarden@outlook.com

Weet u niet meer wanneer u corvee dienst hebt? Of bent u een nieuw lid en staat uw perceel nog niet op het rooster? Sluit u dan spontaan aan op een datum die u past. Alle hulp is welkom!

5 augustus

Voor het volledige artikel in de Gelderlander klikt u op onderstaande link.

https://www.gelderlander.nl/winterswijk/volkstuinders-uit-winterswijk-schenken-hun-oogst-aan-voedselbank-om-minima-te-helpen~a41af719/

4 augustus

Het eerste verkoop item is geplaatst om te verkopen in de daarvoor bestemde rubriek. Wie volgt?

Er zijn weer foto’s toegevoegd aan de fotogalerij.

28 juli

Pompoen liefhebbers opgelet!

Eén van onze tuinleden wees ons op pompoenkweker Sanders. Een leuke website met veel informatie, en ook contact informatie als u een dagje uit wilt. Voor de lekkerste pompoenrecepten kunt u er ook terecht.

https://www.s-sanders.nl/index.php

Recepten gezocht!

Zomer! Dat is nu wel duidelijk. Tijd om met dit weer rustig aan te doen en recepten op te zoeken. Heeft u een lekker recept wat u met de tuinleden wilt delen? Stuur dan een mailtje naar den-goarden@outlook.com en wij maken rubriek op de website met allemaal lekkere recepten.

Zou het werkelijk?

Dinsdag 11 juni.

Colorado kevers alert!

Zorg dat uw aardappel planten coloradokevers vrij worden! Wegvangen elke dag is de meest simpele en goedkoopste oplossing.

Wat is uw gouden tip? Geef het door aan den-goarden@outlook.com

In het gemeentenieuws word de volgende mededeling gedaan: U dient dus een andere route te nemen naar de locatie Achterweg op genoemde data en tijden.

Bataafseweg In verband met de openluchtvoorstelling van T.O.E.P. bij de Bataafse molen is de Bataafseweg tussen de Vredenseweg en Kloetenseweg van 19.30 tot 01.00 uur afgesloten voor al het verkeer op de volgende data: vrijdag 14 juni, zaterdag 15 juni, zondag 16 juni 2019, maandag 17 juni, donderdag 20 juni, vrijdag 21 juni, zaterdag 22 juni, zondag 23 juni 2019 en maandag 24 juni. Uitgezonderd de bewoners Bataafseweg en bezoekers van de voorstelling.

Tevens gelden de volgende maatregelen:
Snelheidsreductie naar 30 km/h Ter hoogte van kruising Bataafseweg en Steengroeveweg Vredenseweg ter hoogte van Bataafseweg

Parkeerverbod: Achterweg tussen Bataafseweg en Leemkampweg. Vredenseweg (achter de Molen). Bataafseweg tussen Steengroeveweg en Vredenseweg

Dinsdag 28 mei.

Inmiddels hebben zich 11 nieuwe leden gemeld, met ingang van 1 januari 2019. Dat is al een heel mooi aantal. Vele percelen zijn weer bezet en de nieuwe leden zijn enthousiast begonnen. Via deze weg wensen wij alle nieuwe leden een leuk tuinjaar toe. Veel succes! Enkele leden hebben de smaak te pakken en huren er percelen bij of er word geruild. Voor de allerlaatste percelen voor dit seizoen kunt u contact opnemen met dhr. Olbach, voorzitter van de tuincommissie.

Onderstaand nestje zat mooi verborgen, op een stel bonenstaken, lekker beschut onder een golfplaat. Een beter ereplaat(s)je konden ze niet bedenken. Inmiddels zijn de mereltje uitgevlogen. Zo leuk om dit te zien.

Woensdag 22 mei.

Twijfelt u nog om lid te worden? Beslis dan vandaag nog. Er zijn nog maar enkele percelen beschikbaar. Neem contact op met dhr. Olbach, voorzitter van de tuincommissie.

Maandag 20 mei.

Het bestuur is op de achtergrond druk met het digitaliseren van het archief. Dat houdt ook in dat de CORVEE uitnodigingen via de mail verstuurd worden. De Corvee uitnodigingen worden niet meer persoonlijk rondgebracht .Het is daarom wenselijk dat u uw email adres doorgeeft indien wij dit nog niet hebben ontvangen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om te verschijnen bij de corvee diensten. Hieronder nogmaals het corvee rooster.

Bent u dit jaar voor het eerst lid en staat uw perceel nummer er niet tussen? Kom dan een zaterdagmorgen corvee doen, 10.00 uur- 12.00 uur en sluit u aan bij de corveegroep.

Zaterdag 18 mei.

WEES ALERT! DE EERSTE COLORADOKEVERS ZIJN WEER ACTIEF, KIJK UW AARDAPPEL PLANTEN GOED NA, VERWIJDER DE KEVERS BIJ GROTE AANTALLEN, INDIEN NODIG KUNT U ZE BESTRIJDEN .

Een korte sfeerimpressie van de plantjesmarkt op zaterdag 18 mei vind u aan de linkerkant van onze pagina. Trefwoord plantjesmarkt.

Donderdag 16 mei.

Google translate

Leest u liever in een andere taal de website? Links onderaan de website kunt u in diverse talen de website lezen via google translate.

Werkzaamheden website donderdag 16 mei.

Donderdag 16 mei word er weer aan de website gewerkt. Daardoor kan het zijn dat de site tijdelijk niet of moeilijk bereikbaar is. Excuses voor het ongemak.

Commissie lief en leed.

Kent u iemand van onze tuinleden die een kaartje of een bloemetje kan gebruiken? Bijv. tijdens ziekte, of andere moeilijke omstandigheden? Meld u dit dan via ons mailadres, met toelichting, en wij nemen contact met u op. den-goarden@outlook.com Gebruikt u liever geen email? Neem dan even contact op met een van de bestuursleden.

Plantjesmarkt

Inmiddels staan de kratten bij de schuilhut aan de Beusinkweg en aan de Achterweg. Hier kunt u plantjes in doen voor de plantjesmarkt. Gereedschap kunt u ernaast zetten.

Dinsdag 7 mei.

Het bestuur komt woensdag 15 mei weer bij elkaar. Heeft u nog vragen of andere opmerkingen? Stuur dan een bericht via de mail naar: den-goarden@outlook.com

Denkt u aan de plantjesmarkt? U kunt nog steeds plantjes aanleveren. De plantjesmarkt word gehouden op zaterdag 18 mei. Van 14.00 uur tot 16.00 uur.

Koningsdag 27 april.

Vandaag word het een koude natte Koningsdag. Echt tuinweer is het helaas niet.
Ondanks dit toch een fijne Koningsdag.


Donderdag 18 april.

Het bestuur wenst u allen goede paasdagen toe.

Archief.

De eerste oude krantenknipsels en andere leuke dingen zijn geplaatst onder het trefwoord archief.

Link naar de uitzending RTV Slingeland.

Het eerste kwartier van de uitzending komt onze vereniging in het interview. Klik op onderstaande link om het terug te luisteren.
http://rtvuitzendingen.rtvslingeland.nl/uitzendinggemist/html5/default.php

Zondag 7 april radio uitzending RTV SLINGELAND.

In mijn radiorubriek ‘Met Hilken Op Stap’ vertellen Wilma en Bo over d’n Goarden, de volkstuintjes, en over de moestuin met zijn heerlijke groenten en fruit.
Het gesprek is zondag 7 april om 11.10 uur te beluisteren in ‘Op de Koffie’ bij Geert Krosenbrink op RTV Slingeland.

Maandag 1 april.

De tuinvereniging is druk bezig om leden te werven. Zondag 7 april om 11.10 uur is er een interview op radio Slingeland. Aan dit interview leveren Bo van Arkel en Wilma te Hennepe- Nijenhuis een bijdrage. Het interview is afgelopen week opgenomen aan de Achterweg met medewerker van RTV Slingeland, Hilken Tiggeloven. Teven komt er een bericht op de facebook pagina van RTV Slingeland.

Inhoud website d.d. 27 maart 2019

De komende periode zal de informatie op de website bijgewerkt worden en zullen er artikelen aan de website toegevoegd worden. Het kan zijn dat daardoor de website tijdelijk minder bereikbaar is. Excuses daarvoor.

Jaarvergadering 19 maart 2019.

Dinsdag 19 maart was de algemene jaarvergadering van de tuinvereniging.

Een beknopt overzicht van deze avond.
-38 leden aanwezig, inclusief bestuur.
-Stef Geenen is gestopt als secretaris, Wilma te Hennepe-Nijenhuis neemt zijn taak over.
-Piet Stassen is benoemd tot ere lid.
-Er is een tractor/frees voor alle leden beschikbaar als je het land wilt laten omfrezen. Meer info bij Antoon Olbach.
-Zaterdag 18 mei is er een plantjesmarkt aan de achterweg.
-Contributie word per 1 januari 2020 €5 duurder. Hiermee worden reserves opgebouwd voor de komende jaren, deze zullen hard nodig zijn i.v.m. de kosten die in de toekomst begroot zijn.
-Nog veel vrije percelen te huur aan de Achterweg.

Wees allen zo vrij om mensen uit je eigen omgeving te vermelden dat er nog percelen vrij zijn, en dat we nieuwe tuinleden zoeken.

Dhr. Stassen krijgt van voorzitter Berty Jansen een oorkonde, envelop met inhoud en een bos bloemen als dank voor zijn jarenlange inzet.


21 augustus